|

 

 

Van digitale strategie tot implementatie

Chiesi

 

Uitdaging

Hoe bouw je een duurzame relatie op met healthcare professionals in een tijd waar de access juist steeds minder wordt? En hoe zorg je ervoor dat de communicatie met verschillende doelgroepen volgens bepaalde richtlijnen verloopt? 

Oplossing

Voor Chiesi hebben we tijdens strategische workshops een communicatiehuis ontwikkeld bestaande uit drie area’s met specifieke content voor de verschillende doelgroepen. Alle area’s waren volledig SEO geoptimaliseerd. Zo voelde een bezorgde moeder met een hoestend kind zich direct geholpen met de stichting 'Schone Lucht Voor Iedereen' en gingen artsen inhoudelijk het gesprek aan met Chiesi via Chiesi College.

Resultaat

Volledig op maat gemaakte content voor verschillende doelgroepen die direct te implementeren was in verschillende uitingen. Ook kregen de bestaande middelen een logische plek in de communicatieflow. Voor Chiesi College waren de eerste 500 artsen die zich aanmelden al snel gerealiseerd en vanwege de SEO geoptimaliseerde minisites met specifieke content wisten ook patiënten hun weg naar Chiesi te vinden.