|

 

 

Closed Loop Marketing

Hero Babyvoeding Koemelkallergie 

 

Uitdaging

Hoe kunnen we meer discussie en gesprekken uitlokken over babyvoeding tussen artsen van consultatiebureaus en verloskundigen? Er wordt altijd veel gesproken over babyvoeding en ouders zitten met veel vragen, maar uit analyse blijkt dat het contact tussen de twee eerste aanspreekpunten van de ouders weinig contact hebben met elkaar. Hierdoor kunnen adviezen sterk verschillen.

Oplossing

Tijdens de onderzoeksfase bleek uit ons marktonderzoek dat er, nadat de diagnose van koemelkallergie was gesteld, bij ouders behoefte was aan verdere contactmomenten en meer informatie. Daar konden sales reps op inspringen en ook het contact onderling te stimuleren. Via een e-detailer met interactieve onderdelen kon het gesprek zo gestuurd worden dat er interesse voor deze contactmomenten werd gegenereerd.

Resultaat

Hero verkreeg helder inzicht in de vele materialen die sales reps gebruikten en tools waarbij sales reps gecoacht konden worden om hun gesprekken te optimaliseren. Zodoende werd er een ‘single voice to the market’ ontwikkeld met maximale potentie tot vervolgcontact.