|

 

 

Actiecampagne GSK

Het gouden idee voor COPD

 

Uitdaging

Hoe kunnen we ervoor zorgen dat we zorgverleners optimaal betrekken bij de ontwikkeling van nieuwe initiatieven voor COPD-patiënten? GSK wil graag met de artsen om de tafel om te bespreken hoe ze elkaar kunnen helpen.

Oplossing

Creëer geen push, maar kruip in de huid van de arts.  Geef ze een podium om te zeggen waar behoefte aan is en hoe zij hun patiënten beter zouden kunnen helpen. ValueProof ontwikkelde samen met GSK de actiecampagne ‘Het Gouden Idee voor COPD’: een website rondom exacerbatiemanagement waar zorgverleners hun ideeën konden indienen. Gebruikers konden stemmen op de ingediende ideeën en ieder jaar werd er door de gebruikers en de jury het winnende idee gekozen dat vervolgens werd uitgewerkt.

Resultaat

Een enorme betrokkenheid van zorgverleners en een goede samenwerking tussen de zorgverleners en GSK. De website trok ieder jaar duizenden zorgverleners, de ingezonden ideeën waren van zeer hoge kwaliteit, er werden enorm veel stemmen uitgebracht en er was ieder jaar weer een goed gevulde donatiepot.